Jak stworzyć zdrowe nawyki dla swoich dzieci?


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Niedawno ukazał się list do redaktora gazety Irish Examiner na temat znaczenia budowania zdrowych nawyków dla naszych dzieci i ich przyszłości. Nasza główna dietetyczka, Michelle Loughlin, napisała na niego odpowiedź, podkreślając wagę problemu i to, jak najlepiej go rozwiązać. Nadwaga i otyłość wzrastają na całym świecie, a Irlandia również nie ma lekko. Badania Światowej Federacji Otyłości przewidują, że do 2025 r. 241.000 dzieci w wieku szkolnym w Irlandii będzie miało nadwagę lub otyłość. Nadwaga i otyłość, opracowane w dzieciństwie, zwykle trwa do dorosłości. Chociaż większość ludzi zdaje sobie sprawę, że nadwaga i otyłość umieścić dziecko na ryzyko powikłań zdrowotnych w późniejszym życiu, co znajdujemy w naszych klinikach jest to, że rodzice są, częściej niż nie, nie wiem, jak podejść do sytuacji, mimo ich najlepszych starań. W związku z tym opracowaliśmy program "Zdrowe życie" dla dzieci i młodzieży. Świadomość jest wspaniała, ale zmiana nie nastąpi bez działania, a to może być trudny temat do podjęcia. Nasz program "Zdrowe życie" nie skupia się wyłącznie na wadze młodej osoby, ponieważ w dłuższej perspektywie może to przynieść efekt odwrotny do zamierzonego i prowadzić do zaabsorbowania wagą. Zamiast tego program koncentruje się na konkretnych nawykach życiowych, które mogą negatywnie wpływać na wagę i zdrowie dziecka. Przykłady obejmują złe odżywianie, brak owoców i warzyw w diecie, brak aktywności, spożywanie śmieci i niezdrowy związek z jedzeniem. Poprzez ukierunkowane sesje edukacyjne i wyznaczanie celów, dążymy do ustanowienia zdrowych nawyków, które młody człowiek może utrzymać przez całe życie.Podczas wstępnej konsultacji spotykamy się z młodym człowiekiem wraz z rodzicem. Naszym celem jest ustalenie głównych obszarów do zmiany w rodzinie. Kluczowym elementem sukcesu jest włączenie całej rodziny. Dostarczamy szablon planu żywieniowego, który ilustruje zarówno dziecku, jak i rodzicowi, jakie rodzaje żywności powinni starać się włączyć do swojej codziennej diety, aby spełnić wymagania żywieniowe dla wzrostu.Ważne jest, aby pamiętać, że utrata wagi nie zawsze jest odpowiednia dla dzieci. W wielu przypadkach celem jest utrzymanie obecnej wagi dziecka w miarę jego wzrostu. Stosowanie diety niskokalorycznej może oznaczać, że dziecko nie spełnia swoich potrzeb żywieniowych i może doświadczyć zahamowania wzrostu lub niedoborów żywieniowych, jeśli będzie ograniczać ilość spożywanych kalorii przez dłuższy czas.Na czym się więc skupiamy? Oto podział niektórych tematów, które poruszamy, starając się wypracować zdrowe nawyki na całe życie:Co powinienem jeść? Często rodzice i dzieci są zdezorientowani co do tego, co stanowi zdrową dietę. W sesji 1 uczymy młodych ludzi i ich rodziców na temat żywności i odżywiania oraz roli, jaką różne pokarmy odgrywają w ich organizmie. Podczas tej sesji młodzi ludzie uczą się, jak ważna jest żywność i są bardziej skłonni do wprowadzania zmian, kiedy czują się zaangażowani w proces. Niezwykle ważne jest nawiązanie zdrowej relacji z jedzeniem. Jedzenie nie jest wrogiem. Niezdrowe nawyki, takie jak jedzenie w stresie, z nudów, zmęczenia lub jako przekąska, są zazwyczaj przyczyną problemów z jedzeniem. Nauczenie się, jak odżywiać organizm, jest kluczem do długotrwałej zmiany.Owoce i warzywa - czy jesz swoje? Owoce i warzywa są często niewystarczające w diecie zarówno dorosłych, jak i młodzieży. Owoce i warzywa odgrywają ważną rolę w utrzymaniu zdrowej wagi przez całe życie. Są one pełne błonnika i wody oraz pomagają utrzymać uczucie sytości w brzuchu. Są również pełne ważnych witamin i minerałów, których dzieci potrzebują do prawidłowego rozwoju. Jednak większość rodziców może stwierdzić, że nakłonienie dzieci do jedzenia owoców i warzyw stało się czymś w rodzaju codziennej wojny. W naszym programie pomagamy dzieciom i nastolatkom zrozumieć, jak ważną rolę odgrywają owoce i warzywa w utrzymaniu ich zdrowia. Wyjaśniamy to w sposób, który jest dla nich zrozumiały. Poprzez wyzwania i wyznaczanie celów pomagamy dzieciom i nastolatkom znaleźć owoce i warzywa, których chcą spróbować i pomagamy im sprawić, by owoce i warzywa były smaczne i atrakcyjne. Wdrażanie codziennego spożywania owoców i warzyw jest istotnym elementem utrzymania zdrowej wagi w dłuższej perspektywie.Twoje ciało jest stworzone do ruchuWięcej i więcej dzieci prowadzi siedzący tryb życia. Coraz mniej młodych ludzi chodzi do szkoły pieszo lub jeździ na rowerze. Czas wolny jest bardziej siedzący niż kiedykolwiek, a to za sprawą gier wideo, salonów gier, kin, Netflixa itp. Oznacza to, że coraz więcej młodych ludzi nie spełnia zalecanego czasu aktywności, który dla większości grup wiekowych wynosi 60 minut dziennie. Ważne jest, aby wyrobić w sobie nawyk poruszania się już we wczesnych latach życia, w przeciwnym razie jeszcze trudniej będzie zacząć to robić w wieku dorosłym. Oprócz kontroli wagi, aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla rozwoju zdrowia psychicznego, rozwoju kości, energii, nastroju, snu i wielu innych czynników. Podczas tej sesji pomagamy młodym ludziom zrozumieć rolę, jaką aktywność fizyczna odgrywa w utrzymaniu ich zdrowia. Pomagamy im znaleźć ćwiczenia, które sprawiają im przyjemność i które mogą utrzymać. Ograniczenie jedzenia śmieciowegoJedzenie śmieciowe jest głównym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu nadwagi i otyłości wśród młodych ludzi. Jednak samo jego wyeliminowanie nie jest rozwiązaniem. Mówienie dziecku, aby przestało jeść śmieciowe jedzenie rzadko jest skuteczne, a często może sprawić, że stanie się ono jeszcze bardziej pożądane. Jak więc Ty, jako rodzic, możesz walczyć z tym problemem? W naszych sesjach uczymy młodych ludzi o tym, jak śmieciowe jedzenie reaguje w ich organizmie. Od wpływu na poziom cukru we krwi i energii po wypieranie składników odżywczych w diecie, ilustrujemy, jak szkodliwe dla zdrowia może być śmieciowe jedzenie. Pomagamy im znaleźć równowagę między spożywaniem pożywnych produktów a zachowaniem ulubionych potraw w diecie w sposób, który nie wpływa negatywnie na ich zdrowie.Zdrowe nawyki na całe życieW ostatniej sesji przyjrzymy się niektórym barierom, które mogą powstrzymywać młodą osobę i jej rodzinę przed wprowadzeniem zdrowych zmian. Zmiana może wydawać się niemożliwa, ponieważ stare nawyki umierają ciężko, ale z pomocną dłonią wszystko jest możliwe. Podczas tej sesji analizujemy, co idzie dobrze, a co wymaga poprawy. Pomagamy znaleźć realistyczne rozwiązania, które odpowiadają całej rodzinie i prowadzą do zmian na całe życie. Jeśli martwisz się o wadze swojego dziecka, mamy nadzieję, że znajdziesz te obszary, aby skupić się na pomocne, w przeciwnym razie prosimy o ustawienie bezpłatnej konsultacji telefonicznej, aby zobaczyć, jak możemy Ci pomóc 01 6111 740.Możesz przeczytać oryginalny list do gazety tutaj.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Autor