Fakty i mity – dieta w ciąży


Popularne cateringi dietetyczne

DietBox 74 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę
Cuisinable 14 opinii zadowolonych klientów Zamów dietę
Przełom w odżywianiu 143 opinie zadowolonych klientów Zamów dietę

Nie wiesz, jakie rodzaje żywności mogą zaszkodzić rozwijającemu się płodowi? Lista zagrożeń dla przyszłych matek jest wbrew pozorom dość krótka. W tym artykule oddzieliliśmy fakty od fikcji.

Omega-3 powodują zwiększone krwawienie podczas porodu - MIT!

Mówi się, że kwasy tłuszczowe omega-3 utrudniają krzepnięcie krwi, co może stanowić zagrożenie podczas porodu. Jednak badania wykazały, że to stwierdzenie nie jest prawdziwe. Przeciwnie, korzyści zdrowotne wynikające z przyjmowania kwasów omega-3 znacznie przewyższają postrzegane ryzyko. Ponadto kwasy tłuszczowe omega-3 znajdujące się w makreli, sardynce i śledziu przyczyniają się do prawidłowego rozwoju mózgu i funkcji wzrokowych płodu.

Kwas foliowy powinnaś przyjmować już planując ciążę - FAKT!

Lekarze zalecają kobietom rozpoczęcie codziennej suplementacji kwasu foliowego w ilości 400 mcg we wczesnej ciąży, aby zapobiec wrodzonym przepuklinom kręgosłupa u niemowląt.

Możesz sobie pozwolić na pół kieliszka czerwonego wina nawet w ciąży - MIT!

Może pół szklanki nie będzie miało negatywnego wpływu na twoje dziecko. Jednak po co ryzykować? Pamiętaj, że cokolwiek spożywasz, dzielisz się z małym ciałem w sobie. Nie ma bezpiecznego wskaźnika picia w czasie ciąży. Podczas ciąży musisz zrezygnować z alkoholu i znacznie zmniejszyć jego spożycie podczas planowania ciąży.

Powinnaś bardziej rygorystycznie podchodzić do higieny żywności w czasie ciąży - FAKT!

Aby nie zarazić się toksoplazmozą lub listerią, rozsądniej jest przestrzegać ścisłej higieny w kuchni podczas ciąży. Zawsze myj owoce, warzywa i jagody. Często myj noże i deski do gotowania i utrzymuj stoły w czystości. Zawsze płucz i susz gąbki i często je zmieniaj. Gorące posiłki należy podawać na gorąco, ponieważ bakterie rosną w żywności w temperaturze pokojowej. Większość bakterii ginie w temperaturze 70 ° C. Jeśli jedzenie jest ugotowane, a do obiadu jeszcze daleko, najlepiej je schłodzić, a następnie ponownie podgrzać. Surową i gotowaną żywność przechowuj oddzielnie.

Jedzenie ryb w ciąży jest niebezpieczne - MIT!

Długa lista ryb, których kobiety w ciąży nie powinny jeść, może sprawiać wrażenie, że każda ryba jest niebezpieczna. Tak naprawdę niewskazany, ale nie zabroniony jest halibut, szczupak, okoń dłuższy niż 25 centymetrów, pstrąg tęczowy i jeziorowy cięższy niż kilogram, świeży tuńczyk. Jednak pozostałe odmiany ryb mają korzystne składniki odżywcze i wręcz jest wskazane, aby je spożywać podczas ciąży.

Kobiety w ciąży nie mogą sushi - MIT!

Kobiety w ciąży mogą jeść świeże ryby, z wyjątkiem ryb z listy „niebezpiecznych”. Tylko upewnij się, że sushi jest wykonane w czystym, higienicznym środowisku.

Można zapobiegać alergiom u dziecka, nie jedząc określonych pokarmów w czasie ciąży - MIT!

Teoria, że alergiom można w ten sposób zapobiegać, nie ma podstaw naukowych. Jednak zróżnicowana i zbilansowana dieta niewątpliwie wpłynie pozytywnie na zdrowie nienarodzonego dziecka.

Kobiety w ciąży muszą uważać przy wyborze suplementów - FAKT!

Przyjmując suplementy, zwłaszcza kilka w tym samym czasie, ryzykujesz przedawkowaniem niektórych składników. Najlepiej ograniczyć się do kwasu foliowego i tych suplementów, które przepisał lekarz, a resztę składników odżywczych starać się pozyskiwać z pożywienia. Jeśli zdecydujesz się na dodatkowe leki, monitoruj ich dawkowanie i nie pij suplementów zawierających te same witaminy i minerały. Obecnie, zgodnie z zaleceniami naukowców, nie ma jednej diety dla kobiet w ciąży. Zaleca się niewielkie rozszerzenie zbilansowanej diety, w trzecim trymestrze ciąży, dodając dosłownie jedną zdrową przekąskę na 200 kalorii. Pamiętaj, że zdrowy przyrost masy ciała wymagany do wykarmienia rozwijającego się płodu wynosi 9-17 kg na ciążę.


Popularne diety pudełkowe

Standard Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Odchudzająca Jest to typowa, deficytowa pudełkowa dieta redukcyjna, której celem jest zgubienie zbędnych kilogramów oraz zmniejszenie obwodów w kluczowych miejscach ciała w krótkim czasie. Zamów dietę
Sport Dieta pudełkowa dla sportowców to w pełni zbilansowany zestaw 5 lub 6 posiłków, uwzględniający zwiększone zapotrzebowanie na pełnowartościowe białko oraz węglowodany złożone. Zamów dietę
Wegetariańska Jest to dieta pudełkowa dla wszystkich tych, którzy pragną się smacznie i zdrowo odżywiać i nie mają potrzeby wnikliwego liczenia kalorii. Zamów dietę
Bezglutenowa Jest to specjalna dieta lecznicza dla osób cierpiących na choroby i dolegliwości glutenozależne, tj. celiakia, alergia, bądź nietolerancja na gluten. Zamów dietę
Bez laktory Jest formą leczenia dla osób, których organizm nie trawi zawartego w mleku cukru, czyli laktozy. Zamów dietę

Autor